A Biblioteca Britânica vai disponibilizar manuscritos gregos online

Imagem: Sang Tan (AP)

«One of the world’s most important caches of Greek manuscripts is going online, part of a growing number of ancient documents to hit the Web in recent years.
The British Library said Monday that it was making more than a quarter of its 1,000 volume-strong collection of handwritten Greek texts available online free of charge, something curators there hope will be a boon to historians, biblical scholars and students of classical Greece alike.»